onsdag 12 mars 2014

Min syn på sjukdom del 2

Så här ser jag på immunförsvaret och sjukdom eller i alla fall så upplever jag att det i mitt fall har sett ut så här:

Vi är egentligen menade att födas hit till jorden som rena friska varelser med ett starkt immunförsvar men redan i mammas mage när vi är som mest känsliga utsätts vi för gifter och dålig näringstillförsel från mamman eftersom de flesta människor idag lider av näringsbrist just på grund av kosten och gifterna (vilket orsakar sjukdom). Om vi inte redan har något fel eller sjukdom vid födseln på grund av detta så triggas vårt immunförsvar konstant på grund av kemikalier och den dåliga kosten med mat som är för tillagad, vete, socker och så vidare. (modersmjölksersättning, burkbarnmat osv) (Därför blir barn sjuka ofta vilket alltså enligt mig inte är normalt) Mammans näringsbrist påverkar även amningen. I mitt fall utvecklade jag astma och allergier. Sen blir det inte bättre av att vi försöker "bota" detta med läkemedel som bara gör det ännu värre och tillför ännu mer gifter till kroppen. Det vill säga min astma blev aldrig bättre utan snarare tvärtom.

Detta fortsätter hela uppväxten och det avstannar aldrig utan blir bara värre och värre för när vi växer upp då ska vi helt plötsligt kanske börja dricka alkohol eller börja röka vilket också är förödande för hälsan.

Från barnsben matas vi med glutamat (ett nervgift som tar bort hungers-signalerna) samt andra tillsatser och e- nummer. Sen utöver detta så använder vi kemikalier till precis ALLT!!!! Vi kommer i kontakt med farliga kemikalier från det att vi är nyfödda till livet tar slut. Det är hudvårdsprodukter (som babyvårdsprodukterna = rena giften) tvättmedel, schampo, balsam, lotions, diskmedel, blöjor, rengöringsmedel, kläder, skor, möbler, leksaker, massa prylar, damm, inomhusmiljöer, husmaterial, målarfärg m.m.

Och vi undrar varför vi blir sjuka??

Så jag tycker att det är lätt att se här hur sjukdom utvecklar sig. Vi fyller konstant på med gifter till våra kroppar som den bara tvingas lagra och lagra utan en chans att rensa sig. För så fort den försöker så fyller vi på med nytt. Exempel vi får eksem som i mitt fall. Eksem är ett sätt för kroppen att försöka göra sig av med alla gifter, det är helt enkelt gifterna som tränger sig ut genom huden och orsakar eksemen. Ja då stryker vi på med till exempel en salva som gör att denna utrensnings-process avstannar och trycker tillbaka gifterna in i kroppen igen eftersom salvor innehåller mineralolja som är tilltäppande ex. paraffinum liquidum/propylene glycol. Denna olja finns förresten i stort sett i alla hud och skönhetsprodukter. Plus att de flesta använder en deodorant som är antiperspirant, det vill säga även den tilltäppande och på ett sådant ställe på kroppen, armhålan, som har en väldigt viktig utrensningsfunktion för kroppen. 

Så på detta sätt håller vi oss sjuka jämt. I stället för att tillföra bra näring som tillåter kroppen att rensa sig gör vi tvärtom. Dessa gifter pyser i kroppen och gör att vi ibland eller ofta får huvudvärk, värk i kroppen, blir förkylda eller på annat sätt blir sjuka i ett försök att rensa sig, men då tar vi panodil, penicillin eller något annat och trycker återigen tillbaka gifterna plus att vi tillför extra gifter med medicinerna vilket på sikt gör det än värre. Till slut orkar inte kroppen och immunförsvaret "lägger av", det blir helt enkelt förlamat och orkar inte rensa utan bara lagrar gifterna i en hög i stället. När immunförsvaret börjar lägga av på detta sätt slutar man också att vara sjuk så ofta (förkyld osv) fast man känner sig kanske inte bra. Man kanske utvecklar allergi eller något annat i stället eller helt enkelt är trött jämt eller på annat sätt känner att kroppen inte är som den ska. Så här var det i mitt fall innan jag började med ayurvedan. Jag var nästan aldrig sjuk men jag kände mig ändå inte frisk med mina allergier, astman samt att jag hade svårt att sova, ständigt täppt näsa och en hel del andra problem.

Till slut går det så långt att när kroppen samlat på sig tillräckligt mycket gifter så börjar det på allvar påverka kroppens samarbete och cellerna samt hormonerna börjar löpa amok och det är då vi kan drabbas av en allvarlig sjukdom som till exempel cancer, diabetes eller liknande.

Min mamma dog i leukemi och exakt så här såg det ut för henne. Hon rökte och hade inte varit sjuk (förkyld osv), under många år och så en dag knall fall drabbas hon av cancer. Länge undrade jag hur detta hängde ihop och nu förstår jag ju äntligen varför, hennes immunförsvar hade gett upp för längesedan. Alltså våra kroppar påverkas hela tiden från alla håll därför är det också svårt för folk att se exakt vad det är som orsakar sjukdomen. Vi letar efter något specifikt att peka på när det i själva verket är omöjligt eftersom det är helheten som vi måste se över. Det är inte förrän man gör något verkligen drastiskt för hälsan som man verkligen kommer märka någon skillnad och förstå exakt vad det är som påverkar en och jag lovar, den upptäckten är chockerande. 

Så det är inte förrän man slutar tillföra skit och börjar hjälpa kroppen att rensa sig som man upplever hur det är att vara frisk på riktigt. Att vara frisk på riktigt betyder att man så gott som aldrig är sjuk eller ens förkyld samt att man har en kropp i full balans med en massa ork och energi. 

Nedan följer en intervju med svenska läkaren Erik Eneby som gjorde en banbrytande upptäckt då han faktiskt forskade fram att cancer i själva verket är en infektion som har legat och pyrt i kroppen under en lång tid:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar