fredag 22 november 2013

Att Blogga

Ja ärligt talat så vet jag ingenting om att blogga. Jag är inte riktigt vän med teknikens värld. Jag följer ingen annans blogg direkt men har ett fåtal som jag kan gå in och snegla på lite ibland. Så min blogg kanske är väldigt enkel, inte vet jag. När jag får mer tid och ork ska jag försöka sätta mig in i allt mer, just nu får det dock vara som det är, huvudsaken är att jag får skriva av mig och dela något jag är passionerad av. Jag är vad jag förstått vad man kallar en HSP, Highly Sensitive Person, och att sitta för mycket vid datorn eller annan teknik gör mig tyvärr mest bara stressad och rastlös.

Jag har som gräns att sitta vid datorn cirka 30-60 minuter om dagen men helt ärligt så blir det mycket mindre än så. Fast just nu beror det väldigt mycket på att jag också har en liten som tar nästan all min tid. Det är en anledning till att det var ett tag sen jag skrev något här och får jag tid över så blir det oftast att jag gör något annat som att läsa en bra bok eller att helt enkelt stå i köket och testa nya spännande raw food rätter (men jag försöker att "bättra" mig :) En TV har vi faktiskt men ingen boxer eller tv-kanaler så för det mesta lyser skärmen svart, dock händer det ibland att vi slänger på en film eller en bra dokumentär och är det något tv-program vi verkligen vill se så kopplar vi den till datorn. Så hälsar man på hos oss så blir det snarare kortleken, gitarren eller ett sällskapsspel som åker fram. Innan jag träffade Fredrik levde jag utan TV i flera år och det var så himla skönt, då har man alltid tid till att hitta på annat.

Datorn använder jag mest åt "nödvändiga" saker som att leta information, skriva ut något eller vad det nu kan vara. Forum är därför inte heller en jättegrej för mig om det inte är något jag absolut känner att jag skulle behöva diskutera.

Jag älskar ju dock att skriva och att skriva blogginlägg tycker jag är skitkul. Håller även på med två stycken böcker som jag hoppas kunna ge ut inom en snar framtiden. Ett mål vi i familjen har är ju att gå "back to basic" och leva så naturligt och med så få saker som möjligt. Mycket spännande må jag säga och det ska bli väldigt kul att kunna inspirera fler till det genom denna blogg, vilket är min tanke som sagt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar