fredag 27 september 2013

Välkommen

Ja, välkommen till mitt första blogginlägg på denna sida. Idag den 27 September fyller vår dotter precis fem månader. Tänk vad tiden går! Det är så häftigt att vara förälder, så nytt men på samma gång känns det som hon alltid varit hos oss. Tänk vad livet kan vara märkligt.....
I alla fall, här tänkte jag skriva om min personliga resa, med fokus på min hälsa som började för cirka sju år sedan. Jag vill dela min passion om gröna drinkar, smoothisar och vilda växter. Jag anser att det verkligen är på tiden att vi får en grön smoothierevolution här i Sverige och vill gärna bidra till att starta den ;) Enligt min mening är det ett så fruktansvärt enkelt sätt OCH gott dessutom att bibehålla en god hälsa på. För varför ska man gå runt och bli sjuk och förkyld stup i kvarten? Ja måste man ens bli sjuk? Enligt min mening så behöver man inte det.
Tanken med denna blogg är också att uppmana mina läsare till att våga leva ut sina drömmar, att våga se sig själv utanför ramarna. Finns drömmen i tanken så är det också fullt möjligt att göra verklighet av den. Jag och min sambo har en dröm som jag kommer att dela med mig av här!
En annan tanke som cirkulerat i mitt huvud ett bra tag nu är: Är vi lurade? Och varför förorenar vi våran värld så mycket? Jag blir ledsen när jag tänker på det. Mitt mål har blivit att leva så giftfritt som det bara går. Fast sedan har jag ju också en längtan att bo mitt ute i naturen, att leva utan alla dessa prylar och dylik som inte gör mig lyckligare i alla fall. Tänk vad skönt det hade varit. Att gå tillbaka till naturens ursprung så gott det går, ta det vi behöver och sedan leva i samklang med naturen. Vilken härlig känsla av att leva!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar